fredag 6. april 2012

Påske :)

Hei igjen!


Da var påska kommet igjen, noe som også betyr at jula allerede er over, trist!!

Tro dette er første påska uten hytte, ski og familie, men jeg trøster meg med sol og varme, og ikke minst Nidar påskemarsipan og bilder av min fine familie som tante sendte meg, tusen takk! Også takk til mor for compeed, you're a life saver! 






I det siste har jeg endelig begynt å lese igjen, det er deilig! Nå holder jeg på med bok tre av serien "Hunger Games", som dere sikkert har hørt om og kanskje sett på kino. Liker de, men vil bare si at om du ikke har lest den første boken før du ser filmen, kommer du ikke til å skjønne særlig mye... 


Dette var en super kort uke, kun to dager på skolen. Veldig unødvendig spør du meg!



Som dere sikkert har fått med dere hadde vi det litt dramatisk her på tirsdag. Plutselig ble alle TV kanalene gjort om til tornado advarsler - hele området rundt oss og Dallas var omringet av tornadoer. Det var ganske spennende en stund, vi så flyvende trailere direkte på TV, og flere hus som ble knust og rasert. Heldigvis slapp min by billig unna med kun regn og torden, men stedene rundt oss var desverre ikke like heldige.  De ringte fra vmor sin jobb, og sa at alle bedriftene i Lake Worth, naboby som er ca 15 min unna, hadde fått beskjed om å stenge å gå i dekning. Vi hadde jo fri fra skolen i dag, men mange andre skoler måtte også gå i dekning. Utrolig nok var det ingen liv som gikk tapt, selv om flere har mistet hjemmene sine. Det foregår masse frivillig jobbing, innsamlinger og andre ting for å hjelpe dem som ble rammet. Det gikk "bra" denne gangen, men tornadosesongen har nettopp begynt, så man vet aldri om og eller når de dukker opp igjen. 



  

På onsdag bestemte jeg og Vicky, tyske utvekslingsstudenten, at vi skulle gå hjem fra skolen. Høres jo ganske normalt ut, men tro meg, det er ikke normalt her, haha. Vi bor et stykke unna, underkant av 10 min med bil, så det er et stykke. Etter å ha godt i 20 min, hadde vi allerede "got lost", vi prøvde veier her og der, men etter en halvtimes tid, var vi tilbake igjen på skolen. Vi hadde bare gått i en stoor sirkel, haha. Så vi gikk en annen vei, og endte opp på Walmart, hvor jeg ringte vfar og sa at vi var strandet der. Snill og god som haner, kom han og reddet oss :D Mislykket først forsøk, men vi gir ikke opp! Skal prøve på nytt neste uke :) Bilder fra eventyret vårt:


En ting som ikke er uvanlig her, er døde dyr langs veien. Blæh!


VICKY <3



I går var jeg på Baseballkamp på skolens sammen med fine folk. Ikke den gøyeste sporten å følge med på, men vi hadde det ganske så gøyalt likevel. I dag skal jeg sole meg, svømme og spille squash med vsøs :)

GOD PÅSKE!

1 kommentar:

  1. Hei Maria.
    Moro å lese bloggen din i dag, hadde ikke vært innom på en stund. Likte skikkelig godt bildet av postboxen m John Deer traktor på = )Og du så überkuul ut m pilotbriller = )
    Aina

    SvarSlett