torsdag 29. september 2011

HEI :D

LANGT INNLEGG!!

Dårlig overskrift, men kom ikke på noe bedre..
Jeg fatter ikke helt hvor tiden blir av, fort går den hvertfall. Jeg hadde tenkt å lage et innlegg på søndag om helgen min, men det rakk jeg aldri, så det kommer først nå. Jeg merker jeg burde skrive ned ting etter hvert som jeg gjør dem, for det er ganske vanskelig å huske alt. Anyways, forrige helg var GØY!

På fredag var jeg med en venn hjem etter skolen. Hun bodde nær en innsjø, så vi bestemte oss for å ta oss en gåtur. Jeg storkoste meg helt til hun plutselig: "Åja, se deg litt for, det er en del slanger her". Turen var ikke like koselig etter det... Fire uker tok det, før noen faktisk "svarte" meg på spørsmålet jeg har prøvd å unngå så godt jeg kan, selv om jeg tror jeg har visst svaret hele tiden. Jepp, det er slanger her. ÆÆÆÆ! Men slapp av (skriver dette litt for min egen del), det er ikke veldig vanlig å møte på slanger, så jeg tror det skal gå fint:) heh..

På lørdagen var vi på noe som heter Sting Fling, som er en slags by-festival. Det starter tidlig om morgenen med en parade, og et løp. De stiller opp mange gamle biler, og jeg tror det er mulig å kjøpe disse. De setter også opp MANGE boder med alle mulig forskjellige ting, mat og reklamer for diverse greier.
Tok ikke noe særlig med bilder, men dere ser hvertfall litt her:)


Det var så varmt, noe jeg egentlig kan si om været generelt i det siste. Det har blitt satt ny rekord her, med over 100 farenheit, ca 38 grader celcius, i 71 dager hittil i år. Folk her sa jeg var heldig som ikke kom før jeg gjorde, for sommeren var nesten uutholdelig for dem. De er drit lei varmen, noe som er forståelig.

På lørdags kvelden, dro jeg til min kjære venn Carlas hus. Hun er fra Sveits, og hun og vsøsteren hennes hadde begge nettopp bursdag, og derfor hadde foreldrene planlagt et surprise party for dem. Vi, gjestene altså, gjemte oss på rommet til søsteren hennes, og når de kom hjem og åpnet døra ropte vi "SURPRISE!" Det var morsomt :D Vi spiste masse god mat, pratet, og jeg ble kjent med mange nye søte mennesker.

Italia, Norge, Tyskland, Texas, Frankrike og Sveits :)

På søndagen dro vfar, vsøs og jeg til Dallas for å dra på Rangers Baseball kamp. Dette var planlagt av områdesrepen, og jeg møtte mange andre utvekslingsstudenter som bor i området rundt Dallas. Det var kjempe gøy og møte og bli kjent med dem. Jeg møtte en jente fra Sverige, og jeg kunne for første gang siden jeg kom hit, snakke norsk med en ekte person, altså ikke på telefon eller skype. Det var skikkelig rart, men veldig gøy: :D
Stadiumet, eller hva det heter, var gigantisk, og det var masse masse folk. Det var også altfor varmt til å sitte i sola å se på kampen, så vi måtte ta flere pauser og gå ned i skyggen og kjøle oss ned.


 Alle studentene :D



Da kampen nærmet seg slutten, dro jeg med Marion, den franske jenta fra skolen min, hennes vmor og vsøs, til et stort kjøpe senter i Dallas. De hold nesten på å stenge, så vi rakk bare en butikk, og vi måtte prøve alle klærne ute i butikken, fordi prøverommene allerede var stengt, haha . Inne på senteren var det også en skøytebane, men vi rakk desverre ikke å teste den ut.



 På veien hjem stoppet vi og spiste på Cheesecake factory. Jeg bestilte laks, og jeg tror aldri det har smakt så godt før:) Til dessert spiste vi ostekake i alle varianter. Etterpå dro vi fornøyde OG stappmette hjem.

Denne uken har vært homecoming week på skolen. Og i morgen er det homecoming game:) Jeg gleder meg!
Skal PRØVE å lage et innlegg om dette i løpet av helgen, men vi får se :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar