lørdag 19. mai 2012

Powder Puff

HEI!

I går spilte jeg powder puff, dvs, amerikansk fotball for jenter. Så Gøy! De har det en gang hver vår, og det blir arrangert for å tjene penger til Project Graduation, som feks er å gjøre Prom billigere. Så foreldre og andre som så på, måtte betale 5 dollar for å se på.
Lagene var de forskjellige klassetrinnene, så mitt lag var Juniors. Vi har hatt trening hver dag denne ukene, og det er fotball guttene som er trenere. De fikk litt ekstra jobb med å forklare meg alle reglene og sånn, men det gikk ganske bra etter hvert. Første runde var Juniors vs Freshman og Seniors vs Sophomores.  Seniors og juniors vant kampene, så vi spilte tilslutt finale. Kampen var veldig jevn, men vi endte tilslutt opp med å tape 6-7. Utrolig kjipt, siden vi hadde skikkelig troen på å vinne. Men gøy var det uansett, og jeg skulle ønske vi kunne spille masse mer!

Klar for kamp!




Min kjære, Mariah og solbrente meg <3  


Noe helt annet, bare for å vise dere hvor syke amerikanske jenter er. Dette ble laget av psychoexgirlfriend om min kjære Vicky fra Tyskland og lagt ut på facebook. Ganske utrolig! Heldigvis kan vi bare le av det :) 



En annen ting. Her om dagen når vi øvde til powder puff, så spilte vi juniors mot sophomores. En av sophomore jentene løp med ballen, før hun ble "taklet" av en av jentene på vårt lag. Når hun reiser seg opp, og går tilbake til laget sitt igjen så sier hun: " At least I didn't get tackled by a fat girl", til en annen jente på mitt lag. Etter dette kan dere jo bare tenke dere... Gråting, krangling, dårlige unnskyldninger om at hun bare tullet...Hun som sa det, var ikke særlig godt likt, og det endte tilslutt med at sophomorene gikk, fordi guttene var redd vi skulle begynne å skade hverandre, haha. Snakk om drama! Hvem trenger vel TV når man er midt inni filmen selv? Her er det bare å finne frem popcornet og sette seg godt til rette, akkurat hvor du er. Vi utveksligsstudentene har det ganske gøy og underholdene med alt dette og har aldri en kjedelig dag på Amerikansk High School!

Kanskje vanskelig å tro etter alt dette, men finnes faktisk noen ganske fine folk her også, som jeg ikke gleder meg til å reise fra :(

Nå har jeg bare 8 skoledager igjen! Tiden går så fort! Og om 3 uker i dag, noe jeg har vanskelig for å ta inn,  så sitter jeg på flyet hjem til Norge. Det er rart å tenke på!

Ha en flott helg!

- Maria

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar